Pikkuveli on ollut kuumeessa viimeiset pari päivää ja ollut kotona. Minä itse olen juossut koulussa -- ja ärsyyntynyt kertaalleen koulun hitaaseen ilmoittamiseen tuntien peruuntumisesta.

Isoäiti on kylässä ja olen onnistunut sähisemään hänelle jo kertaalleen. Tulen luultavasti räjähtämään toistamiseen sille naiselle, mutta toivottavasti en pian.

Siivosin pyrstöstä kaksi huonetta: kuraeteisen ja pukuhuoneen ja olin sen jälkeen helkkarin väsynyt ja äkäinen. Sitten leikkasin nurmikkoa ruuaksi eläimille ja ruokapöytään. Ja juuri kun on koulussa saanut ajatelluksi, että "jes, nyt minä voin katsoa lisää Sherlockia ja jumittaa ja levätä paikallani" niin ei. Pitää juosta ympäri maailmaa.

Ihmiset, jotka yrittävät koskea Viraa ärsyttävät. Ei heidän persoonallisuutensa, vaan se, etteivät he tiedä, että Vira on vartijakoira, jonka luonteeseen ei kuulu maailmansyleily. Minulle riittää varsin hyvin, ettei se hauku jokaista vierasta meidän kotona, joten sen ei tarvitse antaa itseään koskettavan. Jos antaa, hyvä niin.
... minun pitää infota ihmisiä tästä, että koira ei anna koskea itseään, joten jättäkää se rauhaan.

Kello lähestyy yhtätoista. Tänään pitää vielä katsella venäjää ja ruotsia. Uusi ruotsinopettaja on ehkä parempi opettaja kuin edellinen, mutta luonne ei ole mikään ihastuttava.